divendres, 1 de gener del 2016

Escopinyes, cabdells, alvocat verd, pastanaga i salsa Teriyaki



És una recepta de la Carme Ruscalleda, de la seva secció "bo i sa" de la revista CUINA.
L'escriuré tal i com apareix a la revista però ja us aviso que enlloc d'utilitzar salsa Thai vaig optar per una salsa Teriyaki que vaig comprar ja preparada. 
Em vaig despistar i no vaig fer-ne fotos, n'he posat una de la taula on apareix a un plat allargat.

Ingredients per a 4 persones:

- 1 kg d'escopinyes
- 1 litre d'aigua de mar salinitzada
- 2 alvocats tallats a la juliana
- 2 cabdells d'enciam
- 24 brots de cerfull
- 2 pastanagues, pelades i filades
per a la salsa Thai
- 120 gr de llet de coco
- 15 gr de coco ratllat
- 30 gr de cacauets
- 20 gr de suc de llima
- 3 gr d'herba llimona
- 1 gr de cúrcuma
- 2 gr de curri
- 0,5 gr de pebre de Caiena
- 80 gr d'oli d'oliva verge extra
- 2 gr de mostassa de Meaux (de gra)
- 10 gr de vinagre de xerès
- sal i pebre negre

Preparació:

Per a la salsa Thai triturem tots els ingredients, afinem el punt de sal i pebre negre i reservem la salsa.

Per a les escopinyes, bullim l'aigua de mar i, en quatre grapats, hi posem les escopinyes, pocs segons, només fins que les cloves s'obrin. Les retirem sobre una safata ampla, per poder anar retirant el marisc escaldat. Llencem les cloves i reservem el producte net a la nevera. 

Repartim als plats les fulles dels cabdells com barquetes i les omplim amb la juliana d'alvocat, la pastanaga filada, les escopinyes escaldades i els brots de cerfull. Ho amanim amb la salsa Thai o Teriyaki!!